Managing my life

Kategori: litto snackar

Många har olika nostalgi som de gråter till, ”Åh vilka minnen…” och sådant. Jag har min nostalgigrej som jag bara blir glad av när jag tänker på grejen.


Det är ett dataspel, Premier Manager 97. Grunden till mitt missbruk av FM.


Den där röda villan i Vänersborgs förort Onsjö, det är där allt började. Familjen har just köpt en ny dator som revolutionerade mitt liv totalt. Det ingick några spel på köpet när vi fick datorn. Jag tog det där Rallyspelet först och lirade. Jag fullkomligt älskade spelet. Jag avancerade några nivåer, sen började jag tröttna på spelet. Det var dags att ta nästa spel i lådan.


Jag tog Premier Manager 97. Man har hört en massa om dessa Fifa-spel så jag trodde att PM 97 var som Fifa. Jag installerade glatt spelet och skulle välja ett lag. Jag tog Manchester United (Därav min gamla msnadress daniel_manu) som mitt första lag. Sen dök det upp en massa grejer på engelska. Vad i helvete så stängde jag ner spelet på en gång. Ett par dagar sen testade jag spelet och försökte lära mig hur man skulle spela. Sakta men säkert lärde jag mig. En vecka senare var jag fäst vid spelet, beroende av spelet. Mer beroende än en herionist av sin spruta.


Alla pratade om Fifa och NHL- spelen. Det enda jag tänkte på var PM 97. Fortfarande det bästa spelet jag har lirat ever.


Ett klipp från spelet


Ni ser väl att spelet är enkelt gjort och lätt att hitta inne i spelet. Men, alla spel har sitt slut. Nu älskar jag Football Manager, kärleken som aldrig sviker mig.


Nu kör jag vidare med AFC Bournemouth i CCL 2.


/ Littorin

Kommentarer

  • FowZie♥ ~ sprallig glad tjej med många vimlande hypoteser säger:

    haha vem tänker på ett jädra spel :D

    2010-08-01 | 13:22:34
    Bloggadress: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: