Idrottsfysiologi

Kategori: litto snackar

Är inne på tredje delkurs nu, den här gången är det idrottsfysiologi.
Visst låter det awesome?
"Jag läser idrottsfysiologi"

Det där lät riktigt avancerat, eller ja. Det ÄR avancerat, jag pluggar ju vid universitet.

Fick underkänt på min första hemtenta. Är någon förvånad? Nej tänkte väl det. 44% i klassen fick underkänt så jag inte är precis dummast i klassen. En klen tröst.

Idag på föreläsningen pratade en lektor om hur blodcirkulation och sånt fungerar när vi anstränger oss. Tro mig, jag höll på att somna hela tiden. Skitjobbigt att behöva kolla på tolk + PowerPoint- presentation samtidigt, vid varje föreläsnings slut går min hjärna i högvarv. Så högt att det låter som en Mustangmotor.
Fast, jag har börjat vänja mig vid det. Första gång var det en total mardröm.

Lektorn som föreläste idag påminde om mannen från filmen No Country for Old men. Har han varit 10 kg tyngre och 10 cm längre så har jag gömt mig vid det första och närmaste hörnet och grina.

Kommentarer

  • Malin säger:

    haha :D Jag har inte fått resultatet än från min hemtenta men vi fick veta under den nya delkursen att den förra klassen, missade 67% på salstentan. SJUKT. det är verkligen höga krav. Men man lär sig med tiden.

    2010-11-14 | 13:15:26
  • Anonym säger:

    alltså 67& av klassen :)

    2010-11-14 | 13:17:02

Kommentera inlägget här: