3-5-2 i landslaget

Kategori: litto snackar

wft, nu har laagerbäck lyft på röven å ändrat spelsystemet till 3-5-2. precis samma sak hände efter VM 2006, då ändrade de till 4-5-1 men det blev praktfiasko direkt. 0-3 mot Tyskland.

men låt oss ge 3-5-2 en chans och se hur systemet fungerar mot en stornation som Frankrike.
jag inser iallafall att systemet är ren självmord ur defensivt sett, tre mittbackar och vi har inte snabba mittbackar. men å andra sidan ger det Kim Källström en chans att bofasta sig i startelvan.

min startelva med 3-5-2:

Isaksson

Mellberg- Hansson- Granqvist

Seb.Larsson- Linderoth -Svensson- Källström- Wilhelmsson

Ibrahimovic- Elmander


Min kommentar:

Daniel M (svårt att stava hans efternamn rätt haha) känns lite för långsam, så jag föredrar Granqvist. och jag skulle köra med två defensiva mittfältare, Källström och Linderoth. det känns tryggt och de hjälper de tre stackars mittbackarna.
annars är elvan som den ska vara.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: