Matchen mot Finland

Kategori: litto snackar

Nu är allt lite soft, väskan håller på att skickas från Finland och jag väntar på att få nyckeln igen. den ska komma idag, därför stannar jag hemma ett par timmar från skolan. mina vänner, S3K, jag skolkar inte idag.

Ja, vi förlorade mot finnarna med 1-7. Nu tänker ni håna oss och säger att vi suger å sånt (Y).
Första period började vi riktigt bra, vi tyckte på och missade många saftiga målchanser. Chrippe och Patrik hade riktigt otur i sin avslut. hade de bättre avslut så har vi lett med 2-3 mål. 0-0 efter första period, där var vi lite bättre än finnarna.

Andra period, Vi fortsatte på samma sätt. Men det var finnarna som sköt flera än oss. runt 10 min in i perioden var det dags för powerplay, Chrippe vann tekningen, jag tog pucken sen passade till Andreas. Han åkte in och sköt, och den gick in över målvaktens plockhandsken. Äntligen ifck vi lite flyt i vår avslut. Nu ledde vi mot Finland.
runt 4-5 min kvar av perioden kvitterade finnarna. Ett par minuter kvar gjorde de ytterligare ett mål till och vi var körda.

I tredje period förlorade vi alla närkamper och lät finnarna göra vad de ville med oss, vi såg bara på.
De gjorde 5 mål till. Riktigt dåligt av oss.

Så här såg Sverige ut mot Finland:
Första line
Chrippe- Litto - Patrik

Andra:
Jocke - Magnus - Strejiffert

Tredje:
Janne - Joel - Walle

Första backpar:
Krister - Andreas

Andra:
Micke - Selling

Värt att notera,  80% i laget har inte någon klubb medan alla i Finland har en klubb. Ändå kunde vi spela jämnt mot dem i två perioder. Skulle bli kul att se vad som händer när alla i Sverige har en klubb när vi möter Finland nästa gång.

Kommentarer

  • johanna säger:

    hamnade din blogg genom ngns blogg. kul att se hur det gick med hockeyn.. en fråga: 80% - ett högt siffra. varför?

    2009-03-23 | 21:41:57

Kommentera inlägget här: